Κυριακή, 8 Μαΐου 2016

Ο ΙΕΡΕΜΙΑΣ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΣΥΛΛΑΒΟΣ
(συνέχεια)
II33-ΙΙΙ13
Τί άλλο πια καλλώπισμα θα σοφιστείς να βάλεις
Ψάχνοντας γι αγαπητικούς; Καλά δεν τo ’χεις κάνει.
Το μόνο που σου έμεινε είναι η κακοήθειά σου.
Και βρέθηκε στα χέρια σου αίμα ψυχών αθώων.
 Τους βρήκα όχι σε μνήματα παρά στα δέντρα πάνω.
Κι είπες αθώα είμαι εγώ-μονάχα ο θυμός του
Να μην ξεσπάσει πάνω μου.
Λες ότι δεν αμάρτησες. Ας το δεχτώ για λίγο.
Γιατί το θες τόσο πολύ τη γνώμη σου ν’ αλλάζεις;
 Θα σε ντροπιάσει η Αίγυπτος όπως κι η Ασσυρία.
Γιατί θα βγεις και από κει τα χέρια έχοντας τα
Επάνω στο κεφάλι σου, γιατί έχει αποδιώξει
Ο Κύριος την ελπίδα σου κι αυτή δε θα σ' ευφραίνει.

3.  Η μολυσμένη γη
Αν άντρας τη γυναίκα του τη διώξει από κοντά του
Και κείνη φύγει απ’ αυτόν και άλλον έβρει άντρα
Πίσω ποτέ σ' αυτόν θα ρθεί; Εκείνη πια η γυναίκα
Τελείως δε θα ’χει μιανθεί;  Μες στην πορνεία έχεις
Συ με πολλούς πέσει εραστές. Και τώρα», ο Κύριος λέει,
«Σε μένα πάλι έρχεσαι. Τα μάτια σήκωσε τα
Και κοίτα μπρος. Θα δεις παντού να είσαι μιασμένη.
Στους δρόμους έστεκες γι αυτούς σαν έρημη κουρούνα.
Κι έχεις λερώσει όλη τη γη μ’ ασέβεια και πορνεία.
Και είχες εραστές πολλούς σ' αυτό που να σε σπρώχνουν.
Η όψη σου πόρνης έγινε κι αισχρή για όλους ήσουν.
Και δε θα με καλέσεις πια σα να ’μαστε ένα σπίτι
Κι εγώ πατέρας κι αρχηγός να ’μαι της αρετής σου;
 Η οργή μου θα ’ναι αιώνια ή θα κρυφτεί για πάντα; 
Γιατί και είπες κι έκανες ό,τι κακό μπορούσες».
Και μου ’πε ο Κύριος τον καιρό του βασιλιά Ιωσία:
«Είδες αυτά που μου ’κανε η Ισραήλ; Επήγαν
Όπου ήτανε ψηλό βουνό και σκιά όπου ήταν δέντρου
Και στην πορνεία δόθηκαν. Και αφού όλες είχαν
Διαπράξει τις πορνείες, σε με, τους είπα, ελάτε πάλι.
Όμως αυτοί δεν ήρθανε. Και, η άπιστη Ιούδα
Είδε την απιστία της. Και είδα πως για όλες
Τις πορνικές που η Ισραήλ τις πράξεις είχε κάνει,
Κι ενώ την έδιωξα μακριά, κι ενώ της είχα δώσει
Του χωρισμού μας να κρατεί στα χέρια της τη βούλα,
Και τότε ακόμα, η άπιστη Ιούδα δε ’φοβήθη
Παρά επόρνεψε κι αυτή. Όμως απ' την πορνεία
Τίποτα δεν εκέρδισε. Και μοίχεψε με ξύλο
Και με την πέτρα εμοίχεψε. Και, η άπιστη Ιούδα,
Μετά απ' αυτά ήρθε σε με όχι με την καρδιά της,
Μα ψεύτικα»

Και μίλησε κι είπε σε μένα ο Κύριος:
«Η Ισραήλ λιγότερο στα μάτια μου ένοχη είναι
Παρά η Ιούδα η άπιστη. Πήγαινε να μηνύσεις
Αυτά τα λόγια στο Βορρά και πες να ’ρθεί το γένος
Πάλι σε με του Ισραήλ» ο Κύριος μου είπε.
«Και δε θα στρέψω ενάντια σε σας το πρόσωπο μου
Γιατί είμαι ελεήμονας, λέει ο Κύριος, κι ούτε
θα σας θυμώσω εγώ ποτέ. Μα όμως να θυμάσαι
(συνέχεια)