Παρασκευή, 13 Μαΐου 2016

Φώτη τη θυμάσαι τη γριούλα του δεύτερου ορόφου που μας σταματούσε όποτε μας έβλεπε για να μας ενημερώσει για το πού πηγαίνει και για να μας μιλήσει για τα εγγόνια της; Την είδα πάλι σήμερα. Απόκτησε τρισέγγονο πριν από εννιά μέρες! Δε θυμάμαι να έχω συναντήσει άλλον άνθρωπο που να είδε τρισέγγονο.  Είναι όπως την ήξερες και την ήξερα. Απροσδιόριστης μεγάλης ηλικίας, συμμετρικά στρουμπουλούλα, κοντή και αφράτη σαν φράπα. Με γαληνεύει όποτε την συναντώ. Και αν δεν τη χαιρετήσεις όσο μπορείς πιο ευγενικά θέλοντας να τελειώσει κάποτε η συνάντησή σου μαζί της, θα σου μιλάει ίδια καλοσυνάτα και χαμογελαστά, αλλά και λέγοντας πολλά χωρίς να λέει τίποτα, μπορεί και για ώρες. Της ευχήθηκα μ’ όλη μου την καρδιά να της ζήσει το τρισέγγονο και να δει και τετραέγγονο (έτσι λέγεται;)
Η Μαρίζα μου έχει γνωρίσει μια φιλενάδα της που δουλεύει σε ένα σπίτι όπου κοιτάζει τη γιαγιά που είναι κλινήρης. Γνώρισα από κοντά το κορίτσι και είναι όπως πρέπει-σοβαρό και μυαλωμένο. Χτες μου εκμυστηρεύτηκε πως ο παππούς, ενενήντα χρονών, την πολιορκεί ερωτικά και μου ζήτησε τη γνώμη μου περί του πρακτέου.  Τι λες σε τέτοια περίπτωση; Της είπα ή να ενδώσει ή να ψάχνει για καινούργια δουλειά γιατί ο γέρος μιας και άρχισε δε θα σταματήσει. Της είπα και την περίπτωση τη δικιά μου που μου ρίχτηκε γριά ενενήντα δύο χρονών στο χωριό-ξέρεις ποια-και ότι στην Αμερική όντας, οι άντρες της παρέας μας ήτανε ξετρελαμένοι με τη Τζούλια, εβδομηντάχρονη, που όμως δεν είπε το ναι σε κανέναν. Αυτά της τα ανάφερα για να μάθει πως μέχρι που να πεθάνει κάποιος ή κάποια αυτό είναι το πρώτο του-της  μέλημα, επειδή εκτός των άλλων ήτανε και πολύ παραξενεμένη που ένας γέρος ενενήντα χρονών θέλει έρωτες.
Αφού είσαι ανάμεσα ναι και όχι για το βιβλίο, η γνώμη μου είναι να το εκδώσεις. Θα ωφελήσει πολλούς.