Παρασκευή, 4 Μαρτίου 2016

Η ΓΕΝΕΣΗ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΣΥΛΛΑΒΗ
(συνέχεια)
Κι ύστερα που έγιναν αυτά, ο αρχιοινοχόος
Και ο αρχιαρτοποιός του βασιλιά του Αιγύπτιου
Ήρθε και παρανόμησαν στο βασιλιά-κύριό τους.
Και θύμωσε ο βασιλιας μ’ αυτούς τους δυο ευνούχους,
Με τον αρχιαρτοποιό και τον αρχιοινοχόο ,
Και φυλακή τους έβαλε στο μέρος όπου ήταν
Φυλακισμένος κι ο Ιωσήφ. Κι αυτός τους παραστάθη.
Και βρίσκονταν στη φυλακή για μερικές ημέρες
Όταν κι οι δυο είδαν όνειρο μέσα στην ίδια νύχτα.
Κι αυτό ήτανε τ’ όνειρο που είδανε οι δύο
Ο αρχιοινοχόος του κι ο αρχιαρτοποιός του
Και που ήτανε στη φυλακή, όπως μετά καθένας
Τ’ όνειρο διηγήθηκαν: Όταν πρωί επήγε
Για να τους δει ο Ιωσήφ, τους είδε ταραγμένους.
Και, γιατί έτσι σκυθρωποί σήμερα; τους ρωτάει.
Κι αυτοί του είπαν, όνειρο είδαμε, και κανένας
Δεν είναι εδώ τ’ όνειρο αυτό να μας το εξηγήσει.
Κι είπε σ’ αυτούς ο Ιωσήφ: απ’ το θεό δεν είναι
Του όνειρου η εξήγηση; Πείτε λοιπόν σε μένα.
 Και τ’ όνειρό του στον Ιωσήφ ειπ’ ο αρχιοινοχόος.
Και, είπε, είδα στον ύπνο μου μπροστά μου ένα κλήμα.
Κι είχε το κλήμα τρία κλαδιά και πέταγε βλαστάρια
Κι έβγαλε φύλλα, κι ώριμα εγέμισε σταφύλια.
Κι είχα στο χέρι μου εγώ του Φαραώ την κούπα
Κι ένα σταφύλι έστυψα στου Φαραώ την κούπα
 Και του την έδωσα να πιεί. Κι ο Ιωσήφ του είπε:
Αυτή ’ναι η εξήγηση: Τα τρία τα κλαδιά του
είναι τρεις μέρες. Και σε τρεις ο Φαραώ ημέρες
θα θυμηθεί το αξίωμα που είχες συ, και πάλι
στην αρχιοινοχοΐα σου θα σε τοποθετήσει.
Και συ στο χέρι του Φαραώ θα δώσεις το ποτήρι
Όπως και πρώτα έκανες κατά το αξίωμα σου.
Κι όταν θα ταχτοποιηθείς, θυμήσου με κι εμένα-
Τη χάρη κάνε μου αυτή: στο Φαραώ για μένα
Μίλησε, κι έξω βγάλε με απ’ τη φυλακή ετούτη.
Γιατί κλεμμένος ειμ’ εγώ απ’ τή χώρα των Εβραίων
Κι εγώ δεν έκανα κακό, αλλ’ άδικα με βάλαν
Μέσα στο λάκκο αυτόν εδώ. Κι ότι σωστά 'ξηγάει
Είδε ο αρχιαρτοποιός, και του Ιωσήφ του είπε:
 Είδα κι εγώ ένα όνειρο, πως τάχα κουβαλούσα
Απάνω στο κεφάλι μου τρία δοχεία πληγούρι.
Και στο δοχείο ήτανε το πάνω, κάθε είδος
Τροφής που φτιάχνει ο ψωμάς κι ο Φαραώ που τρώει.
Και τα πουλιά ετρώγανε απ’ το δοχείο το πάνω
Που είχα στο κεφάλι μου. Κι ο Ιωσήφ, αυτή ’ναι,
Του είπε, η εξήγηση: Τα τρία τα δοχεία
Τρεις μέρες είναι. Και σε τρεις ο Φαραώ ημέρες
θα πάρει το κεφάλι σου, και πάνω σ’ ένα ξύλο
θα το κρεμάσει, και πουλιά τις σάρκες σου θα τρώνε.
Κι ο Φαραώ γενέθλια μετά τρεις μέρες είχε
Κι όλους τους υπηρέτες του κάλεσε σε τραπέζι.
Κι ανάμεσα στους αυλικούς τους άλλους εθυμήθη
Και τον αρχιαρτοποιό και τον αρχιοινοχόο.
Και του αρχιοινοχόο του του έδωσε και πάλι
(συνέχεια)