Παρασκευή, 19 Φεβρουαρίου 2016

Ο ΑΥΤΟΧΕΙΡΑΣ
(συνέχεια)


ΦΕΛ

Κύριε Εριναστέ ξέρετε γιατί είμαι εδώ, άλλωστε σας είπα ποια είμαι. Θέλετε να αυτοκτονήσετε και εγώ είμαι εδώ για να σας αποτρέψω από μια τέτοια ενέργεια. Η υπηρεσία μας έλαβε σοβαρά υπόψιν της αυτά που μας κατέθεσε ο κύριος Πρέστον-και βλέπω ότι καλά έκανε-και έστειλε εμένα που είμαι εκπαιδευμένη στην αντιμετώπιση παρόμοιων καταστάσεων.



ΕΡΙ

Η υπηρεσία σας;..

(Χωρίς να εννοεί ό,τι λέει)

Και αυτό σας δίνει λέτε το δικαίωμα να μπείτε σε ένα ξένο σπίτι; Ξέρετε φαντάζομαι, ότι μπορώ να σας πετάξω έξω αυτή τη στιγμή χωρίς να δώσω λόγο σε κανένα-μην ξεχνάτε ότι εδώ είναι το σπίτι μου.



ΦΕΛ

Εσείς μου ανοίξατε κύριε Μόρισον. Και σας παρακαλώ να μη το κάνετε -δε θα το αρνηθείτε αυτό σε μια γυναίκα που σας παρακαλεί. Είμαι καινούργια στην Υπηρεσία ξέρετε και αν με διώχνατε…



ΕΡΙ

Μα φυσικά… Δεν έχω σκοπό να σας στερήσω τη δουλειά σας. Σας εύχομαι μάλιστα και να ριζώσετε σ’ αυτήν. Όμως πέστε μου, πώς ξέρετε ότι ο φίλος μου ο Νικ σας είπε την αλήθεια για μένα-ότι πράγματι θέλω να αυτοκτονήσω;



ΦΕΛ

Η πείρα μου είναι μικρή, όμως η αντίδρασή σας στα λόγια μου με πείθει πως έτσι έχουν τα πράγματα. Όταν σας είπα το σκοπό της επίσκεψής μου δεν εκπλαγήκατε, δεν παραξενευτήκατε καν και συζητάτε το θέμα μαζί μου τόσο ήρεμα, σαν αποφασισμένος γι αυτό.



ΕΡΙ

Έχετε δίκιο. Πράγματι θ’ αυτοκτονήσω. Θα μπορούσα βέβαια να αρνηθώ πως έχω τέτοια πρόθεση, να σας εφοδιάσω με κάποιο σημείωμα που θα βεβαίωνε για το αντίθετο και να σας συνοδεύσω μέχρι την πόρτα. Μα δε θα το κάνω. Όχι πως περιμένω να με μεταπείσετε, μα για να μάθω πώς εργάζεστε, κάτι που μέχρι τώρα δεν μου είχε τύχει να δω. Όχι καθόλου για τίποτε άλλο. Γιατί όλα είναι μάταια. Όλα τελείωσαν για μένα πάνω στη γη. Μα ακόμα θα σας ακούσω και για να έχω την ευκαιρία να αντικρούσω τα επιχειρήματά σας-γιατί φυσικά δεν θα παλέψετε μαζί μου για να μου πάρετε το πιστόλι, ούτε θα με δέσετε ώστε να μην μπορώ να πιάσω το όπλο- αυτά θα ήσαν αλυσιτελή μέσα, αφού με την πρώτη νέα ευκαιρία θα πραγματοποιούσα την απόφασή μου. Ούτε σκοπεύετε να με κρατήσετε φυλακισμένον και υπό φρούρηση ώσπου να πεθάνω από φυσική αιτία, παρά θα προσπαθήσετε να με αποτρέψετε από την αυτοκτονία χρησιμοποιώντας την πειθώ-ή έχω λάθος;



ΦΕΛ

Όχι, δεν κάνετε λάθος. Όμως πάλι, μια ιδέα μου περνάει από το νου. Μήπως όλο αυτό είναι ένα αστείο, ένα τέχνασμα για να διασκεδάσετε. Επειδή μπορεί, λέω, όλη αυτή η ηρεμία και η ψύχραιμη συμπεριφορά σας να μην είναι παρά η πραγματική σας καθημερινή συμπεριφορά, που όμως θελήσατε σήμερα να την στρέψετε προς άλλη κατεύθυνση, εκείνη που οι αδικαιολόγητες υποψίες του φίλου σας μόλις σάς ενέπνευσαν να κάνετε.



ΕΡΙ

Α! Όσο γι αυτό όχι. Κυρία μου, πράγματι έχετε μπροστά σας έναν υποψήφιο αυτόχειρα. Αναπτύξτε λοιπόν το ταλέντο και αξιοποιείστε τις γνώσεις σας, προσπαθώντας να με πείσετε να μην πεθάνω. Είμαι εδώ και περιμένω. Ποιος ξέρει, μπορεί κάτι να μου έχει ξεφύγει και όταν μου το γνωρίσετε να αλλάξω γνώμη, που ως τώρα, παρά την επί τόσην ώρα παρουσία σας εδώ, δεν κάνατε καμία προσπάθεια να μου αλλάξετε.



ΦΕΛ

Κύριε Μόρισον μπορείτε να μου πείτε το λόγο για τον οποίο θέλετε να βάλετε τέλος στη ζωή σας; Δώστε μου μιαν αιτία, γιατί απ’ ό,τι εγώ βλέπω, αδυνατώ να σκεφτώ κάτι που να σας έφερε στην κατάσταση αυτή.



ΕΡΙ

Με ρωτάτε για το λόγο που με κάνει να βάλω τέλος στη ζωή μου. Επιτρέψτε μου πριν απαντήσω να σας κάνω εγώ μιαν ερώτηση: τι είναι η ζωή, που ενδιαφέρεστε τόσο γι αυτήν-να μη τη χάσω;



ΦΕΛ

Μα… ζωή… το να υπάρχουμε… να ζούμε… όλοι ξέρουν τι λέμε ζωή… αυτό το ωραίο δώρο του θεού στους ανθρώπους.



ΕΡΙ

Πολύ καλά. Με ρωτάτε να σας πω γιατί θέλω να φύγω από τη ζωή, όμως δεν ξέρετε τι είναι ζωή… μα πέστε μου τουλάχιστον… είστε σίγουρη πως υπάρχει ζωή-πως ζείτε;



ΦΕΛ

Μα και βέβαια! Τι ερώτηση… Δεν είμαι εδώ τώρα μαζί σας και σας ρωτώ ορισμένα πράγματα;



ΕΡΙ

Να υποθέσω λοιπόν ότι ζωή είναι να είσαι μαζί με κάποιον και να του κάνεις ερωτήσεις;



ΕΡΙ

Είναι φανερό πως έτσι είναι, πως και από αυτό μόνο αποδεικνύεται ότι είμαστε ζωντανοί…



ΕΡΙ

Δε θα συνεχίσω πάνω σ’ αυτό και θα αφεθώ στη διάθεσή σας ακολουθώντας σας στον τρόπο που έχετε κατά νου να χειριστείτε την υπόθεσή μου.

(με χαμόγελο που κάνει το μάλωμα ήπιο και κουνώντας τον δείκτη του δεξιού του χεριού προς αυτήν ενώ την κοιτάζει)

Όμως κρατώ ότι δεν μου απαντήσατε στο ερώτημά μου αν πράγματι υπάρχουμε, αν πράγματι ζούμε.



ΦΕΛ

(ενοχλημένη)

Τι να πω… ίσως έχετε δίκιο. Μα ας περιοριστούμε στα λίγα που ξέρει ο καθένας για τη ζωή και πάνω σ’ αυτά ας συνεχίσουμε την κουβέντα μας.



ΕΡΙ

Δεν έχω αντίρρηση. Και απαντώ στην ερώτησή σας τι με έφερε σ’ αυτή την κατάσταση. Για να μην σας κουράζω, μια κι έξω, όλα με έφεραν εδώ, να θέλω δηλαδή ν’ απαλλαγώ από τη ζωή. Όλα μαζί και καθένα χωριστά.



ΦΕΛ

Ομολογώ ότι εκπλήσσομαι. Όλα είναι για σας άσχημα;



ΕΡΙ

Αν κάτι δεν είναι, βοηθήστε με να το δω-γι αυτό εξάλλου είστε εδώ.
(συνέχεια)